Zgodnie z Ustawą o świadczeniach z opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych, każda osoba ubezpieczona ma prawo do wyboru lekarza rodzinnego, a także zmiany lekarza pierwszego kontaktu i korzystania z usług innego specjalisty. Każdemu ubezpieczonemu przysługuje prawo do bezpłatnej zmiany lekarza podstawowej opieki z zdrowotnej – jednak nie częściej niż trzy razy w roku.
Deklarację możesz złożyć na 2 sposoby:
- w tradycyjnej formie papierowej podczas wizyty w placówce
- za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta. Wystarczy, że złożysz elektroniczną deklaracje wyboru za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta (IKP).
W tym celu wypełnij odpowiedni wniosek i podpisz go za pomocą Profilu Zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.
Wystarczy kilka prostych kroków:
Krok 1
Wejdź na stronę pacjent.gov.pl
Krok 2
Zaloguj się na swoje Internetowe Konto Pacjenta
Krok 3
Wejdź w zakładkę Moje konto, następnie Twoja Podstawowa Opieka Zdrowotna (POZ)
Krok 4
Wciśnij ikonę Sprawdź deklarację
Krok 5
Wybierz lekarza poprzez wciśnięcie ikony Wypełnij e-deklarację
Krok 6
Złóż nową e-deklarację POZ
Tu sprawdź swoje dane i wybierz zakres oraz placówkę z listy dostępnych
Krok 7
Wybierz lekarza z listy i kliknij podpisz deklarację
W razie pytań skontaktuj się z nami.